İZMİR YUMURTALIK KİSTİ TEDAVİSİ

YUMURTALIK KİSTİ

Pelvik muayenede overinizde bir kist bulunabilir. Büyüklüğüne ve sıvı dolu, katı veya karışık olmasına bağlı olarak, doktorunuz muhtemelen türünü ve tedaviye ihtiyacınız olup olmadığını belirlemek için testler önerecektir.

Olası testler şunları içerir:

• Hamilelik testi. Olumlu bir test, bir korpus luteum kisti olduğunu düşündürebilir.
  • Pelvik ultrason. Bir değnek benzeri cihaz (dönüştürücü), rahim ve yumurtalıklarınızın bir görüntüsünü bir video ekranında oluşturmak için yüksek frekanslı ses dalgaları (ultrason) gönderir ve alır. Doktorunuz görüntüyü bir kistin varlığını doğrulamak, yerini belirlemek ve katı, sıvı dolu veya karışık olup olmadığını belirlemek için analiz eder.
  • Laparoskopi. Laparoskop kullanarak – karnınıza küçük bir insizyonla yerleştirilmiş ince, ışıklı bir alet – doktorunuz yumurtalıklarınızı görebilir ve yumurtalık kistini kaldırabilir. Bu anestezi gerektiren cerrahi bir işlemdir.

İzmir Yumurtalık Kisti Tedavisi

Tedavi yaşınıza, kistinizin türüne ve büyüklüğüne ve semptomlarınıza bağlıdır.

Doktorunuz şunları önerebilir:

Çoğu durumda, kistin birkaç ay içinde kaybolup kaybolmadığını görmek için bekleyebilir ve yeniden incelenebilirsiniz. Bu genellikle bir seçenektir – yaşınıza bakılmaksızın – semptomunuz yoksa ve ultrasonunuz basit, küçük, sıvı dolu bir kistiniz olduğunu gösterir.

1. Doktorunuz, kistinizin boyutunun değişip değişmediğini görmek için aralıklarla pelvik ultrason önerecektir.
  2. Doktorunuz, yumurtalık kistlerinin tekrar etmemesi için doğum kontrol hapları gibi hormonal kontraseptifler önerebilir. Bununla birlikte, doğum kontrol hapları mevcut bir kisti küçültmez.
  3. Doktorunuz, büyük, fonksiyonel bir kist gibi görünmeyen, büyümekte olan, iki veya üç adet dönemi boyunca devam eden veya ağrıya neden olan bir kistin çıkarılmasını önerebilir.

Bazı kistler yumurtalık (yumurtalık sistektomi) çıkarmadan çıkarılabilir. Bazı durumlarda, doktorunuz etkilenen overin çıkarılmasını ve diğerinin sağlam kalmasını önerebilir (ooforektomi).

Kistik bir kitle kanserli ise doktorunuz sizi bir jinekolojik kanser uzmanına yönlendirecektir. Rahminizin, yumurtalıklarınızın ve fallop tüplerinin (total histerektomi) ve muhtemelen kemoterapinin veya radyasyonun çıkarılması gerekebilir. Menopozdan sonra bir yumurtalık kisti geliştiğinde doktorunuz da ameliyat önerebilir.

Yumurtalık kistleri nelerdir?
Yumurtalıklar kadın üreme sisteminin bir parçasıdır . Rahmin her iki yanında alt karnında bulunurlar . Kadınlar östrojen ve progesteron hormonlarının yanı sıra yumurta üreten iki yumurtalığa sahiptir. Bazen, yumurtalıkların birinde kist adı verilen sıvı dolu bir kese gelişebilir. Birçok kadın, yaşamları boyunca en az bir kist geliştirir. Çoğu durumda, kistler ağrısızdır ve semptomlara neden olmaz.

Over kisti çeşitleri

Dermoid kistler ve endometrioma kistleri gibi çeşitli yumurtalık kistleri vardır. Ancak, fonksiyonel kistler en sık görülen tiptir. İki fonksiyonel kist türü folikül ve korpus luteum kistlerini içerir.

Bir yumurtalık kisti belirtileri
Çoğu zaman, yumurtalık kistleri herhangi bir belirtiye neden olmaz. Ancak, kist büyüdükçe semptomlar ortaya çıkabilir. Belirtiler şunları içerebilir:

• karın şişkinliği veya şişmesi
  • ağrılı bağırsak hareketleri
  • adet döngüsü öncesi veya sırasında pelvik ağrı
  • acı veren ilişki
  • bel veya uylukta ağrı
  • göğüslerde hassasiyet
  • mide bulantısı ve kusma

Acil tıbbi müdahale gerektiren bir yumurtalık kisti ciddi belirtileri şunlardır:

1. şiddetli veya keskin pelvik ağrı
  2. ateş