İZMİR VAJİNİT – VAJİNAL ENFEKSİYON TEDAVİSİ

VAJİNAL ENFEKSİYON TEDAVİSİ

Vajinit, vajinanızda enfeksiyon veya iltihaplanmaya neden olabilecek birkaç durumu açıklar. Vulvovajinit hem vajina hem de vulvadaki iltihaplanmayı açıklar . Vulva, cinsel organlarının dış kısmıdır.

Farklı vajinal enfeksiyon tiplerine neyin sebep olduğu ve bunun hakkında neler yapabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin.

Vajinal bir enfeksiyonda nelere dikkat etmeliyim?

Bazı vajinal enfeksiyonlar herhangi bir belirti vermeyebilir. Belirtileri geliştirirseniz, en yaygın olanları:

• vajinal kaşıntı
  • vajinanızdan boşalma miktarında değişiklik
  • vajinal akıntınızın renginde bir değişiklik
  • idrar yaparken ağrı veya yanma
  • ilişki sırasında ağrı
  • vajinal kanama veya lekelenme

Vajinal enfeksiyonların belirtileri de enfeksiyonunuzun nedenine göre değişecektir:

Bakteriyel enfeksiyonlar tipik olarak grimsi beyaz veya sarı akıntıya neden olur. Bu akıntı seksten sonra kolayca farkedilen balık benzeri bir kokuya sahip olabilir.
Maya enfeksiyonları tipik olarak kaşıntı yapar. Akıntı varsa, kalın ve beyaz olabilir ve süzme peynir gibi görünebilir.
Trichomoniasis vajinal kaşıntı ve koku üretebilen bir durumdur. Bu enfeksiyondan deşarj tipik olarak yeşilimsi sarıdır ve köpüklü olabilir.
Vajinal enfeksiyonlar hayati tehlike oluşturan durumlar değildir. Ancak aşağıdaki durumlarda doktorunuzu görmek için randevu almanız gerekir:

1. daha önce hiç vajinal enfeksiyon geçirmemiş
  2. vajinal enfeksiyon geçirmiş ancak yeni belirtiler görmüş
  3. farklı ya da yeni cinsel partnerlere sahip olmuş
  4. ateş geliştirmek
  5. hamile olabileceğine inan
  6. tedaviden sonra geri dönüş semptomları var
  7. Vajinal tahriş yaşıyorsanız ve geçmişte maya enfeksiyonları teşhisi konmuşsa, doktorunuzu görmeniz gerekmeyebilir.

Maya enfeksiyonları, reçetesiz satılan vajinal antifungal ilaçlar ile evde tedavi edilebilir . Bununla birlikte, maya enfeksiyonunun olduğundan emin değilseniz, doktorunuza danışmanız her zaman akıllıca olacaktır.

Vajinal enfeksiyonlara neden olan nedir?

Vajinal enfeksiyonların birkaç nedeni olabilir. Vajinal bir enfeksiyon geliştirirseniz, doktorunuz enfeksiyonunuzu nedenine göre teşhis eder ve tedavi eder.

Vajinal enfeksiyonların yaygın nedenleri arasında şunlar vardır:

Bakteriyel enfeksiyonlar. Bazı bakteriler vajinanızda sıklıkla bulunur. Bu bakterilerin aşırı büyümesi bakteriyel vajinoza neden olabilir .
Maya enfeksiyonları Maya enfeksiyonlarına genellikle Candida albicans denilen bir mantar neden olur .

Antibiyotikler dahil birçok şey vajinanızdaki antifungal bakteri sayısını azaltabilir. Bu azalma mantarların çoğalmasına neden olabilir ve enfeksiyona neden olabilir.
Trikomonas.

Bu vajinal enfeksiyon, cinsel ilişki yoluyla büzülebilen bir protozoan parazitten kaynaklanır.
Vajinal atrofi. Bu durum genellikle menopozdan sonra ortaya çıkar .

Emzirme döneminde olduğu gibi östrojen seviyelerinizin düşmesi de yaşamınızdaki diğer zamanlarda da gelişebilir. Azalan hormon seviyeleri vajinal incelme ve kuruluğa neden olabilir . Bunlar vajinal iltihaplanmaya neden olabilir.
İrritanlar. Sabunlar, vücut yıkamaları, parfümler ve vajinal kontraseptifler vajinanızı tahriş edebilir. Bu inflamasyona neden olabilir. Sıkı oturan giysiler vajinanızı tahriş eden ısı döküntülerine de neden olabilir .

Bazı durumlarda, doktorunuz vajinal enfeksiyonun nedenini belirleyemeyebilir. Bu durum spesifik olmayan vulvovajinit olarak bilinir. Her yaşta kadınlarda görülebilir, ancak ergenliğe girmemiş genç kızlarda daha sık görülür .

Vajinal enfeksiyonlar nasıl tedavi edilir?

Vajinal enfeksiyonların tedavisi enfeksiyonunuza neyin sebep olduğuna bağlı olacaktır.

1. Bakteriyel bir enfeksiyon için Metronidazol tabletleri, krem ​​veya jel veya klindamisin kreması veya jeli verilebilir.
  2. Bir mantar enfeksiyonu için antifungal kremler veya fitiller verilebilir.
  3. Trichomoniasis için metronidazol veya tinidazol tabletler verilebilir.
  4. Vajinal atrofi için östrojen kremleri veya tabletler verilebilir.
  5. Enfeksiyonunuza sabun gibi tahriş edici bir neden varsa, doktorunuz tahrişi azaltmak için farklı bir ürün önerecektir.