İzmir İdrar Kaçırma Tedavisi

İdrar Kaçırma Tedavisi

Üriner inkontinans nedir?

İdrar inkontinansı mesane kontrolünün kaybı veya idrar kaçırmasıdır.

İdrar böbrekler tarafından yapılır ve mesanede depolanır. Mesanede idrara çıkmanız gerektiğinde daralan kasları vardır.
Mesane kasları sıkın, idrar denilen bir tüp aracılığıyla mesane dışına zorlanır üretra .

Aynı zamanda, üretranın etrafındaki sfinkter kasları idrarın vücudunuzdan çıkmasını sağlamak için gevşer.
İnkontinans, mesane kasları aniden sıkıldığında ve sfinkter kaslarının üretrayı kapatacak kadar güçlü olmadığı durumlarda ortaya çıkabilir.

Bu, kontrol edemeyeceğiniz idrara çıkma konusunda ani ve güçlü bir dürtüye neden olur.

Gülme, hapşırma veya egzersizden kaynaklanan basınç idrar kaçırmanıza neden olabilir.
Mesane kaslarını ve üretrayı kontrol eden sinirlerle ilgili bir sorun varsa, idrar kaçırma da olabilir.

Üriner inkontinans, bir kerede az miktarda idrar kaçırmanız veya çok fazla idrar atmanız anlamına gelebilir.

1. Kadınlar, gebelik, doğum ve menopoz gibi idrar yollarını ve çevresindeki kasları etkileyebilecek benzersiz sağlık olaylarına sahiptir.
  2. Mesane, üretra, uterus (rahim) ve bağırsakları destekleyen pelvik taban kasları zayıflayabilir veya zarar görebilir.
  3. İdrar yolunu destekleyen kaslar zayıf olduğunda, idrar yolundaki kasların idrarı tutmak için hazır olana kadar daha fazla çalışması gerekir.
  4. Mesane ve üretra üzerindeki bu ekstra stres veya baskı, idrar tutamama veya sızıntıya neden olabilir.
  5. Ayrıca, dişi üretra, erkek üretradan daha kısadır. Bir kadında üretrada herhangi bir zayıflık veya hasarın, idrar tutamamaya neden olma olasılığı daha yüksektir.
  6. Bunun nedeni, siz idrar yapmaya hazır olana kadar idrarı tutan daha az kas bulunmasıdır.

Üriner inkontinansın belirtileri nelerdir?

Üriner inkontinans kendi başına bir hastalık değildir. İdrar inkontinansı, genellikle zayıf pelvik taban kasları olan başka bir sağlık sorununun belirtisidir. Üriner inkontinansa ek olarak, bazı kadınların başka idrar semptomları vardır:

• Pelvik bölgede idrar yapma kuvvetine neden olan basınç veya spazmlar
  • Banyoya normalden daha fazla gitme (günde sekiz defa veya gecede iki defadan fazla)
  • Uyurken idrara çıkma (yatak ıslatma)

Üriner inkontinansın nedeni nedir?

İdrar kaçırma genellikle mesanenin idrarı tutmasına veya geçmesine yardımcı olan kas ve sinirlerle ilgili sorunlardan kaynaklanır. Hamilelik , doğum ve menopoz gibi kadınlara özgü bazı sağlık olayları , bu kas ve sinirlerde sorunlara neden olabilir.

Üriner inkontinansın diğer nedenleri arasında:

Kilolu. Fazla kilolu olmak, mesaneye baskı uygular ve bu da zamanla kasları zayıflatabilir. Zayıf bir mesane, idrar kadar tutamaz.
Kabızlık. Mesane kontrolü ile ilgili problemler uzun süreli (kronik) kabızlığı olan kişilerde görülebilir.

Kabızlık veya bağırsak hareketini zorlamak, mesaneye ve pelvik taban kaslarına stres veya baskı uygulayabilir. Bu kasları zayıflatır ve idrar kaçırma veya sızıntıya neden olabilir.
Sinir hasarı.

Hasar görmüş sinirler mesaneye yanlış zamanda sinyal gönderebilir veya hiç göndermeyebilir. Doğum ve diyabet ve multipl skleroz gibi sağlık sorunları mesane, üretra veya pelvik taban kaslarında sinir hasarına neden olabilir.
Ameliyat. Bir kadının histerektomi gibi üreme organlarını içeren herhangi bir ameliyat , özellikle uterus çıkarıldığında destekleyici pelvik taban kaslarına zarar verebilir.

Pelvik taban kasları hasar görürse, bir kadının mesane kasları olması gerektiği gibi çalışmayabilir. Bu idrar tutamama neden olabilir.
Bazen idrar kaçırma sadece kısa bir süre sürer ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere diğer nedenlerden dolayı olur:

İzmir İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları

Bazı ilaçlar İdrar kaçırma, diüretikler (kalp yetmezliğini tedavi etmek için kullanılan “su hapları”, karaciğer sirozu, hipertansiyon ve bazı böbrek hastalıkları) gibi ilaçların yan etkisi olabilir. İnkontinans, ilacı almayı bıraktığınızda sıklıkla geçer.
Kafein. Kafeinli içecekler mesanenin hızlı bir şekilde dolmasına neden olabilir, bu da idrar kaçırmanıza neden olabilir. Araştırmalar, günde ikiden fazla bardak kafeinli içki içen kadınların inkontinansta sorun yaşamalarının daha muhtemel olabileceğini göstermektedir.

Kafeinin sınırlandırılması idrar kaçırma konusunda yardımcı olabilir, çünkü mesanenizde daha az zorlanma vardır.
Enfeksiyon. İdrar yolu ve mesane enfeksiyonları, kısa bir süre için inkontinansa neden olabilir. Mesane kontrolü sıklıkla enfeksiyon geçince geri döner.

Hamilelik idrar kaçırma neden olurmu?

Her 10 kadından 4’ünde hamilelik sırasında idrar kaçırma görülür. Hamilelik sırasında, doğmamış bebeğiniz büyüdükçe, mesanenize, idrar yolunuza ve pelvik taban kaslarına bastırır. Zamanla, bu basınç pelvik taban kaslarını zayıflatabilir ve idrarda sızıntılara veya sorunlara yol açabilir.

Hamilelik sırasında mesane kontrolü ile ilgili çoğu sorun, kasların iyileşmesi için zaman harcadığında doğumdan sonra ortadan kalkar. Doğumdan 6 hafta sonra mesane problemleri devam ediyorsa doktorunuz, hemşireniz veya ebenizle konuşun.

Üriner inkontinans nasıl teşhis edilir?

Doktorunuz veya hemşireniz size aşağıdakiler dahil semptomlarınızı ve tıbbi geçmişinizi soracaktır:

• Mesanenizi ne sıklıkla boşaltırsınız
  • İdrar sızdırırken nasıl ve ne zaman
  • Ne kadar idrar sızdırıyorsun
  • Belirtileriniz başladığında
  • Hangi ilaçları kullanıyorsun
  • Daha önce hamileyseniz ve doğum ve doğum deneyiminiz nasıldı?
  • Doktorunuz veya hemşireniz, inkontinansa yol açabilecek sağlık sorunları belirtilerini aramak için fizik muayene yapar.