İzmir Miyom Tedavisi

MİYOM NEDİR ?

semptomları olan ve gelecekte çocuk sahibi olmak isteyen kadınlar için en iyi tedavi seçeneği myomektomidir.

myomektomi birkaç farklı şekilde yapılabilir. Miyomun boyutuna, sayısına ve konumuna bağlı olarak abdominal myomektomi, laparoskopik myomektomi veya histeroskopik myomektomi için uygun olabilirsiniz.

Abdominal Myomektomi

Bu operasyon sırasında alt karın bölgesi üzerindeki deriden bir kesi yapılır (bir “bikini kesimi”). Fibroidler uterusun duvarından çıkarılır ve uterus kası birkaç dikiş katmanı kullanılarak tekrar birleştirilir. İşlem için uyuyacaksınız. Çoğu kadın hastanede iki gece geçirir ve dört ila altı hafta evde iyileşir.

Miyomlar düz kas hücreleri ve fibröz bağ dokusundan oluşan iyi huylu tümörlerdir. Rahimde gelişirler. Kadınların% 70-80’inin yaşamları boyunca miyom geliştireceği tahmin edilmektedir – ancak herkes semptom geliştirmeyecek veya tedavi gerektirmeyecektir.

Miyomların en önemli özelliği kanser olmadıkları ve kanser olma potansiyeline sahip olmadıklarıdır. Bu nedenle, belirtileri olmayan kadınların tedavi yerine gözlem tercihini yapmaları makul olur. Araştırmalar, miyomların aynı kadında bile farklı oranlarda büyüdüğünü ve bezelye boyutundan karpuz boyutuna kadar değişebildiğini gösteriyor.

kadınların çoğu hiçbir belirti yaşamaz. Bununla birlikte, birçok kadın için büyük veya çok sayıda miyom aşağıdaki belirtilere neden olabilir:

1. Ağır veya uzun süreler
  2. Periyotlar arasında kanama
  3. Pelvik ağrı ve baskı
  4. Sık idrara çıkma
  5. Bel ağrısı
  6. İlişki sırasında ağrı
  7. Hamile kalmakta zorluk

ciddi sağlık sonuçları doğurması nadirdir. Ancak, kadınlar tehlikeli anemiye yol açabilecek ağır kanamalara sahip olabilir. Nadiren, büyük miyomlar mesaneye ve üretere bastırarak böbrek hasarına yol açabilir. Diğer komplikasyonlar kısırlık ve tekrarlayan gebelik kaybıdır.

Miyom tedavisi miyom aşırı kanamaya, rahatsızlığa veya mesane sorunlarına neden olmadıkça, tedavi genellikle gerekli değildir.

Birçok kadın miyom olduğundan habersizdir, çünkü herhangi bir semptomları yoktur.

Belirtileri olan kadınlar (3’te 1 civarında) şunları yaşayabilir:

• ağır dönemler veya ağrılı dönemler
  • karın (karın) ağrısı
  • alt sırt ağrısı
  • sık idrara çıkma ihtiyacı
  • kabızlık
  • seks sırasında ağrı veya rahatsızlık

Miyomlar sıklıkla semptomlara neden olmadığından rutin jinekolojik muayene, test veya tarama sırasında bazen tesadüfen teşhis edilir.

belirtiler

1. menoraji olarak da bilinen ağır, ağrılı dönemler
  2. yoğun dönemlerden anemi
  3. alt sırt ağrısı veya bacak ağrısı
  4. kabızlık
  5. Özellikle büyük fibroidlerde alt karında rahatsızlık hissi
  6. sık idrara çıkma
  7. cinsel ilişki sırasında ağrı, dispareunya olarak bilinen

Diğer olası belirtiler şunlardır:

• emek problemleri
  • Hamilelik sorunları
  • doğurganlık sorunları
  • tekrarlanan düşükler

Nedenler

Miyomlara neyin yol açtığı tam olarak belirsizliğini koruyor.

Teşhis

Miyomlar sıklıkla semptom göstermediklerinden, genellikle rutin pelvik muayeneler sırasında teşhis edilir.

Aşağıdaki tanı testleri, fibroidleri tespit edebilir ve diğer koşulları ekarte edebilir:

Bir doktor karnı tarayarak veya vajinaya küçük bir ultrason probu yerleştirerek ultrason görüntüleri oluşturabilir . Her iki yaklaşım da gerekli olabilir.