İZMİR AĞRISIZ DOĞUM – PRENSES DOĞUM

PRENSES DOĞUM

Doğum için seçimler

Doğum yapmak güzel bir deneyim olabilir ve olmalıdır. Ancak doğum beklentisi, beklenen acı ve rahatsızlıktan dolayı bazı kadınlara endişe verebilir. Pek çok kadın daha rahat bir doğum yapmak için epidural ağrısız doğum yapmayı tercih ederken, birçoğu doğal doğumlar seçiyor.

İlaçlı doğumların ve epidural ağrısız doğumların yan etkileri konusunda siz ve çocuğunuz için hangi yöntemin en iyi olduğunu belirlemek için seçenekleri doktorunuz ile görüşün. Bu arada, dikkate alınması gereken en önemli noktalardan bazıları. Kadınların çoğu doğum sancıları ve buna nasıl dayanacakları konusunda endişe duyuyorlar. Bunu tecrübe edenler size acı verici olabileceğini söyleyecektir. Ancak aynı kadınlar size, tıbbi müdahaleler olmadan ve çoğu durumda, nasıl başa çıktıklarını da söyleyebilirler.

Epidural anestezi , doğum sırasındaki en popüler ağrı kesici yöntemdir. Kadınlar, diğer herhangi bir ağrı kesici yöntemden daha çok, adlarıyla epidural talep ediyorlar. Hastanelerde doğum yapan kadınların % 50’den fazlası epidural anestezi kullanıyor.

Epidural anestezi nedir?

Epidural anestezi, vücudun belirli bir bölgesinde ağrıyı engelleyen bölgesel anestezidir . Bir epiduralın amacı, anestezi yerine analjezi veya ağrı kesici sağlamaktır ve bu da toplam bir his eksikliğine neden olur. Epidurallar, sinir uyarılarını alt spinal segmentlerden engeller. Bu, vücudun alt yarısında duyuların azalmasına neden olur.

İZMİR AĞRISIZ DOĞUM FİYATLARI

Ağrısız normal doğum mümkün mü?
Kadınları , ağrının tolere edemeyecek kadar yoğun olması durumunda ağrı olmadan normal bir doğum için seçenekler konusunda bilgilendiririz

Doğum ağrısız olabilir mi?
Evet, doğum süreci epidural anestezi kullanılarak ağrısız olabilir.

Sizden, sol tarafınıza uzanırken ya da otururken sırtınızı eğmeniz ve hareketsiz kalmanız istenecektir. Bu pozisyon sorunları önlemek ve epidural etkinliği artırmak için hayati öneme sahiptir. Enfeksiyon olasılığını en aza indirgemek için orta sırtınızın bel bölgesini silmek için antiseptik bir çözelti kullanılacaktır. Sırtınızdaki küçük bir bölgeye uyuşturmak için lokal anestezik enjekte edilecektir. Daha sonra, alt sırttaki omuriliği çevreleyen numbed alanına bir iğne yerleştirilir.

Bundan sonra, iğnenin içinden epidural boşluğa küçük bir tüp veya kateter geçirilir. İğne daha sonra, periyodik enjeksiyonlar veya sürekli infüzyon yoluyla ilaç sağlamak için kateteri yerinde bırakarak dikkatlice çıkarılır. Kateter kaymasını önlemek için arkaya bantlanmıştır.

Epidural anestezi nedir?

Bir epidural doğum sırasında ağrı kesici için enjeksiyon kullanımı anlamına gelir. Bir anestezi uzmanı alt sırtın içine bir enjeksiyon uygular

Epidural gerçekten ağrısız mıdır?

“Epidural, vücudun alt yarısındaki ağrı ve duyumları önemli ölçüde azaltır, ancak her zaman% 100 ağrı kesici sağlamıyor

Ağrısız Doğumun Yararları
Bir ağrısız doğumun en büyük yararı, ağrısız bir doğum potansiyelidir. Kasılmalar hissedebilseniz de, ağrı önemli ölçüde azalır. Bir vajinal doğum sırasında , doğumun farkında olursunuz.

Sezaryen doğumunda, bebeği rahimden cerrahi olarak çıkarmadan kaynaklanan ağrıyı hafifletmek için bir epidural da gereklidir. Genel anestezi, işlem sırasında annenin uyanık olmadığı bazı durumlarda da kullanılır.

Bazı sezaryen doğumları seçmeli olmakla birlikte, çoğu vajinal doğum yapılamadığında gereklidir. Sezaryen sonrası vajinal doğum mümkündür ancak tüm kadınlar için değildir.

Riskler
Bir epiduralın bazı risk faktörleri şunlardır:

• sırt ağrısı ve ağrı
  • başağrıları
  • kalıcı kanama (ponksiyon bölgesinden)
  • ateş
  • solunum güçlüğü
  • bebeğin kalp atış hızını yavaşlatabilecek kan basıncında düşüş

Bu tür riskler varken, nadir görüldüğünü not etmek önemlidir.

Sezaryen doğumlu risklerin mutlaka epidural ile alakası yoktur. Doğal doğumlardan farklı olarak, bunlar cerrahidir, yani iyileşme süreleri uzundur ve enfeksiyon riski vardır.

Epidural anestezinin faydaları nelerdir?

1. Emekiniz uzatılmışsa dinlenmenizi sağlar.
  2. Doğumdaki rahatsızlığı azaltan bazı kadınların daha olumlu doğum deneyimleri vardır.
  3. Normalde, bir epidural sizi haberdar etmenize ve doğumda aktif bir katılımcı kalmanıza izin verir.
  4. Sezaryen ile doğum yaparsanız, epidural bir anestezi uyanık kalmanıza ve iyileşme sırasında etkili bir ağrı kesici sağlar.
  5. Diğer başa çıkma mekanizmaları artık yardım etmiyorsa, epidural tükenme, sinirlilik ve yorgunluk ile başa çıkmanıza yardımcı olabilir . Bir epidural, dinlenmenize, rahatlamanıza,
  6. Odaklanmanıza ve doğum deneyiminizde aktif bir katılımcı olarak ilerlemenizi sağlayacak gücü size verebilir.
  7. Doğum sırasında epidural anestezi kullanımı sürekli olarak arındırılmaktadır ve başarısının büyük kısmı, uygulandığı beceriye bağlıdır.

Epidural anestezinin riskleri nelerdir?

Epidurallar kan basıncınızın aniden düşmesine neden olabilir. Bu nedenle, bebeğinize yeterli kan akışını sağlamak için kan basıncınız rutin olarak kontrol edilecektir. Kan basıncında ani bir düşüş varsa, IV sıvıları, ilaçları ve oksijeni tedavi etmeniz gerekebilir. Spinal sıvının sızmasından kaynaklanan şiddetli bir baş ağrısı yaşayabilirsiniz. Kadınların % 1’inden azı bu yan etkiyi yaşıyor.

Belirtiler devam ederse, bir baş ağrısını gidermek için kanınızı epidural boşluğa enjekte eden “kan yaması” adı verilen bir işlem gerçekleştirilebilir. Epidural yerleştirildikten sonra, yatakta yatarken yanları değiştirmeniz ve fetal kalp atış hızınızdaki değişiklikleri sürekli izlemeniz gerekir.

Bir pozisyonda yatmak bazen emeğin yavaşlamasına veya durmasına neden olabilir. Aşağıdaki yan etkilerle karşılaşabilirsiniz: titreme, kulakların çınlaması, sırt ağrısı, iğnenin yerleştirildiği yerde ağrı, bulantı veya idrar yapmada zorluk.

Epiduralınızın itmeyi zorlaştırdığını ve forseps veya sezaryen gibi ek ilaç veya müdahalelere ihtiyaç duyulduğunu görebilirsiniz. Doğum planınızı oluştururken, genellikle bu gibi durumlarda hangi müdahaleleri kullandığı hakkında doktorunuzla konuşun.

Doğumdan birkaç saat sonra vücudunuzun alt yarısı uyuşuk hissedebilir. Uyuşukluk, yardımla yürümenizi gerektirecektir. Nadir durumlarda, kalıcı sinir hasarı, kateterin yerleştirildiği alanda sonuçlanabilir.

Her ne kadar araştırmalar biraz belirsiz olsa da, çoğu çalışma bazı bebeklerin emzirme sıkıntılarına neden olmakta “takılmak” konusunda zorlanacağını gösteriyor. Diğer çalışmalar, bebeğin solunum depresyonu, fetal malpozisyon ve fetal kalp hızı değişkenliği artışı yaşayabileceğini ve böylece forseps, vakum, sezaryen doğum ve epizyotomi ihtiyacını artırabileceğini göstermektedir .