İzmir Laparoskopi

LAPAROSKOPİ

Laparoskopi nedir?

Tanısal laparoskopi olarak da bilinen laparoskopi, karın içindeki organları incelemek için kullanılan cerrahi bir tanı prosedürüdür. Sadece küçük kesikler gerektiren düşük riskli, minimal derecede invaziv bir işlemdir.

Laparoskopi, karın organlarına bakmak için laparoskop denilen bir alet kullanır. Bir laparoskop, ön tarafında yüksek yoğunluklu ışık ve yüksek çözünürlüklü kamera ile uzun, ince bir tüptür. Cihaz, karın duvarındaki bir kesiden sokulur. Hareket ettikçe, kamera görüntüleri bir video monitöre gönderir.

Laparoskopi doktorunuzun vücudunuzun içinde açık cerrahi olmadan gerçek zamanlı olarak görmesini sağlar. Doktorunuz ayrıca bu işlem sırasında biyopsi örnekleri alabilir .

Laparoskopi neden yapılır?

Laparoskopi genellikle pelvik veya karın ağrısının kaynağını tanımlamak ve teşhis etmek için kullanılır . Genellikle invaziv olmayan yöntemler tanıya yardımcı olamadığında gerçekleştirilir.

Çoğu durumda, karın sorunları da gibi görüntüleme teknikleri ile teşhis edilebilir:

Vücudun görüntülerini oluşturmak için yüksek frekanslı ses dalgaları kullanan ultrason

Laparoskopi, bu testler bir teşhis için yeterli bilgi veya öngörü sağlamadığında yapılır. İşlem ayrıca, karın içindeki belirli bir organdan biyopsi veya doku örneği almak için de kullanılabilir.

Doktorunuz, aşağıdaki organları incelemek için laparoskopi önerebilir:

• apandis
  • safra kesesi
  • karaciğer
  • pankreas
  • ince bağırsak ve kalın bağırsak (kolon)
  • dalak
  • mide
  • pelvik veya üreme organları

Bu alanları bir laparoskopla gözlemleyerek doktorunuz şunları tespit edebilir:

• bir karın kitlesi veya tümör
  • karın boşluğunda sıvı
  • karaciğer hastalığı
  • bazı tedavilerin etkinliği
  • Belirli bir kanserin hangi derecelerde ilerlediği

Aynı zamanda, doktorunuz durumunuzu teşhis ettikten hemen sonra tedavi etmek için bir müdahale yapabilir.

Laparoskopinin riskleri nelerdir?

Laparoskopi ile ilgili en yaygın riskler kanama , enfeksiyon ve karnınızdaki organlara verilen zarardır. Ancak, bunlar nadir görülen durumlardır.

İşleminizden sonra herhangi bir enfeksiyon belirtisine dikkat etmek önemlidir. Yaşarsanız doktorunuza danışın:

• ateş veya titreme
  • zamanla daha yoğun hale gelen karın ağrısı

Muhtemelen bu tip bir ameliyat için genel anestezi yapılır. Bu işlem boyunca uyuyacağınız ve hiçbir acı hissetmeyeceğiniz anlamına gelir.
Bazı durumlarda, bunun yerine lokal anestezi kullanılır. Lokal anestezikler bölgeyi uyuşturur, bu yüzden ameliyat sırasında uyanmış olsanız bile, herhangi bir acı hissetmezsiniz.

Laparoskopiden iyileşmek ne kadar sürer?

Ameliyat bittiğinde, hastaneden çıkmadan önce birkaç saat boyunca gözlemleneceksiniz. Nefes alma ve kalp atış hızınız gibi hayati işaretleriniz yakından izlenecek. Hastane personeli ayrıca, uzun süre kanamayı izlemenin yanı sıra, anesteziye veya prosedüre yönelik olumsuz reaksiyonları da kontrol edecektir.

1. genel fiziksel durumunuz
  2. kullanılan anestezi türü
  3. vücudunuzun ameliyata tepkisi

Bazı durumlarda, gece hastanede kalmanız gerekebilir.

Genel anestezi aldıysanız bir aile üyesi veya arkadaşınızın sizi eve götürmesi gerekir. Genel anestezinin etkileri genellikle etkileri birkaç saat sürer, bu yüzden işlemden sonra araç kullanmak güvensiz olabilir.