İzmir Menopoz Tedavisi

MENOPOZ

Menopozun belirti ve semptomları çoğu kadının menopoz geçişine başladığını söylemek için yeterlidir. Düzensiz dönemler veya sıcak basmalarla ilgili endişeleriniz varsa, doktorunuzla konuşun. Bazı durumlarda, daha fazla değerlendirme yapılması önerilebilir. Menopoz teşhisi için testlere genellikle ihtiyaç duyulmaz. Ancak bazı durumlarda doktorunuz, seviyenizi kontrol etmek için kan testleri önerebilir:

Testler size yüksek FSH seviyeniz olup olmadığını ve perimenopozda veya menopozda olup olmadığınızı söyleyebilir. Ancak, menstrüel siklusunuz boyunca FSH seviyeleri yükselip azaldığından, ev FSH testleri size kesinlikle menopoz aşamasında olup olmadığınızı söyleyemez.

Menopoz tıbbi tedavi gerektirmez. Bunun yerine, tedaviler belirti ve semptomlarınızı hafifletmeye ve yaşlanma ile oluşabilecek kronik durumları önlemeye veya yönetmeye odaklanır. Tedaviler şunları içerebilir:

Hormon tedavisi. Östrojen tedavisi, menopozal sıcak basmaları hafifletmek için en etkili tedavi seçeneğidir. Kişisel ve aile hekimliği geçmişinize bağlı olarak, doktorunuz sizin için semptom rahatlamasını sağlamak için en düşük dozda ve en kısa zaman diliminde östrojen önerebilir. Hala rahminiz varsa, östrojene ek olarak progestin gerekir. Östrojen ayrıca kemik kaybını önlemeye yardımcı olur.

Uzun süreli hormon tedavisinin kullanımı bazı kardiyovasküler ve meme kanseri risklerine sahip olabilir, ancak menopoz döneminde hormonları başlatmak bazı kadınlar için faydalar göstermiştir. Siz ve doktorunuz hormon tedavisinin yararlarını ve risklerini ve bunun sizin için güvenli bir seçenek olup olmadığını tartışacaksınız.

Neyse ki, menopoz ile ilişkili belirti ve semptomların çoğu geçicidir. Etkilerini azaltmak veya önlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

• Katmanlar halinde giyin, soğuk bir bardak su içirin veya daha serin bir yere gidin. Sıcak flaşlarınızı neyin tetiklediğini saptamaya çalışın. Birçok kadın için, tetikleyiciler sıcak içecekler, kafein, baharatlı yiyecekler, alkol, stres, sıcak hava ve hatta sıcak bir oda içerebilir.
  • Uyumayı zorlaştıracak kafeini kullanmaktan kaçının ve çok fazla alkol almaktan kaçının, bu da uykuyu kesintiye uğratabilir. Yatmadan hemen önce olmasa da, gün boyunca egzersiz yapın.
  • Sıcak uykunuzu rahatsız ederse, yeterli dinlenmeden önce bunları yönetmenin bir yolunu bulmanız gerekebilir.
  • Derin nefes alma, tempolu nefes alma, kılavuzlu görüntü, masaj ve ilerleyici kas gevşemesi gibi teknikler menopoz semptomlarında yardımcı olabilir.
  • Çeşitli meyveler, sebzeler ve kepekli tahıllar ekleyin. Doymuş yağları, yağları ve şekerleri sınırlayın. Doktorunuza, günlük gereksinimleri karşılamaya yardımcı olmak için kalsiyum veya D vitamini takviyelerine ihtiyacınız olup olmadığını sorun.
  • Kalp hastalığı, diyabet, osteoporoz ve yaşlanma ile ilgili diğer koşullara karşı korunmaya yardımcı olmak için çoğu gün düzenli fiziksel aktivite yapın veya egzersiz yapın.

Randevunuzdan önce:

1. Belirtilerinizi takip edin. Örneğin, bir günde veya haftada kaç tane sıcak yanıp sönme olacağının bir listesini yapın ve ne kadar şiddetli olduklarını not edin.
  2. Aldığınız tüm ilaç, bitki ve vitamin takviyelerinin bir listesini yapın. Dozları ve ne sıklıkta aldığınızı ekleyin.
  3. Mümkünse, bir aile üyesine sorun veya bir arkadaşınıza eşlik edin. Ziyaretinizde size birçok bilgi verilebilir ve her şeyi hatırlamak zor olabilir.
  4. Yanınıza bir not defteri veya not defteri alın. Ziyaretiniz sırasında önemli bilgileri kaydetmek için kullanın.

Doktorunuza sormak için bir soru listesi hazırlayın. İlk önce en önemli sorularınızı listeleyin.

Sorulacak bazı temel sorular şunlardır:

1. Varsa ne tür testlere ihtiyacım olabilir?
  2. Belirtilerimi en aza indirmek için hangi tedaviler mevcut?
  3. Belirtilerimi hafifletmek için yapabileceğim bir şey var mı?
  4. Sağlığımı korumak için hangi adımları atabilirim?
  5. Deneyebileceğim alternatif tedaviler var mı?
  6. Yanımda alabileceğim herhangi bir basılı materyal veya broşür var mı?