İzmir Vajinal Kuruluk Tedavisi

VAJİNA KURULUĞU TEDAVİSİ

Vajinal kuruluk, kadınların menopoz geçişinden geçtiklerinde ve muhtemelen uzun yıllar sonra yaşadıkları yaygın bir semptomdur. Bununla birlikte, vajinal kuruluk, çeşitli nedenlerden dolayı herhangi bir yaşta ortaya çıkabilir.

Vajinal kuruluk, östrojen seviyelerinin azalmasının sonucudur . Östrojen vajinanın astarını yağlanmış, kalın ve elastik tutan kadın hormondur.

Vajinal nem eksikliği, bazıları için önemli olmayabilir, ancak cinsel ilişki sırasında acı ve rahatsızlığa neden olarak kadının cinsel yaşamı üzerinde büyük bir etkisi olabilir. Neyse ki, vajinal kuruluk semptomlarını hafifletmek için çeşitli tedaviler vardır.

Vajinal kuruluk nedenleri

Vajinal kuruluk en sık östrojen seviyelerindeki bir düşüşe bağlıdır. Menopoz yaklaşırken östrojen seviyeleri düşmeye başlar .

Yumurtalıklar, göğüsler ve vücut şekli gibi kadın vücudu özelliklerinin gelişimini kontrol eden östrojen üretir. Östrojen ayrıca adet döngüsü ve gebelikte önemli bir rol oynar.

Genellikle östrojen vajinayı kaplayan dokuları kalın, nemli ve sağlıklı tutar. Seviyeler azaldıkça, kadınlar vajinalarının astarının daha ince, daha kuru, daha az elastik ve açık pembeden maviye döndüğünü fark eder. Bu değişiklikler vajinal atrofi olarak bilinir .

İzmir Vajinal Kuruluk Tedavisi Fiyatları

Östrojen düzeyleri ayrıca menopoz dışındaki nedenlerden dolayı düşebilir:

doğum ve emzirme
kemoterapi ve radyasyon dahil olmak üzere kanser tedavileri
Herhangi bir nedenden dolayı yumurtalıklar cerrahi olarak çıkarıldığında “cerrahi menopoz”

Menopozla İlişkisi

Vajinal kuruluk, ikincisi ile birlikte gelen östrojen seviyelerindeki düşüş nedeniyle menopoz ile ilişkilidir. Araştırma, bunun hakkında Kadınların yüzde 20’si Güvenilir Kaynakperimenopoz ve menopoz sonrası vajinal kuruluk için tedavi aramak. Bununla birlikte, semptomları yaşayanların gerçek sayısının genel olarak yüzde 40-50’ye yakın olduğu düşünülmektedir .

Perimenopozal dönemdeki kadınlar aşağıdaki belirtilerden bazılarıyla da karşılaşabilir:

• sıcak basmalar
  • gece terlemeleri
  • uykusuzluk hastalığı
  • ruh hali değişiklikleri
  • yorgunluk
  • akne
  • üriner semptomlar
  • hafıza problemleri

Vajinal sağlıktaki herhangi bir değişiklik, aşağıdaki semptomların herhangi biri dahil olmak üzere doktora çağrılmaya değerdir:

• yanma
  • kaşıntı
  • kuruluk
  • ilişki ağrısı
  • tahriş
  • Doktor muhtemelen pelvik muayene yapacak ve vajinal semptomlar ve adet değişiklikleri ile ilgili ayrıntılı bir sağlık öyküsü alacaktır.

Bir pelvik muayene doktorun vajinal duvarlardaki değişiklikleri kontrol etmesine ve enfeksiyon gibi diğer rahatsızlık nedenlerini ekarte etmesine yardımcı olacaktır. Enfeksiyon testi için hücre veya vajinal akıntı örnekleri alabilirler.

Vajinal atrofi ve vajinal kuruluk teşhisi için tek bir test yoktur ve doktorlar tipik olarak semptomları teşhis için kullanacaktır.

Bu tür kişisel ayrıntıları tartışmak utanç verici ve rahatsız edici olabilir, ancak doktorlar bu tür konuşmaları yapmaya alışkındır. İnsanların, semptomlarını kontrol altına almaları için yardım istemeleri önemlidir.

Tedavi

Vajinal kuruluk için birçok farklı tedavi seçeneği vardır. Bir doktor reçete yazabilir, bazıları reçetesiz alınabilir.

Vajinal kuruluk, menopoz geçişinden geçen ve sonrası kadınlar arasında yaygın bir semptomdur. Vajinal kuruluk önemli sağlık sonuçları ile ilişkili olmamakla birlikte, bir rahatsızlık kaynağı olabilir.