İzmir Perineoplasti

PERİNEOPLASTİ

Perineoplasti Nedir:

Perineoplasti, vajinal açıklığı ve perinumu kozmetik ve tıbbi amaçlar için yeniden yapılandırmanın cerrahi prosedürüdür. Bazı dış hastalıkları ve tıbbi durumları tedavi etmek için prosedürün uygulandığı durumlar olmasına rağmen, dış genital bölgeyi sıkılaştırmak için öncelikle bir cerrahi türü olarak kabul edilir.

Prosedür perinealplasti veya vajinal gençleştirme olarak da bilinir. Perine kaslarını gevşetmek için bu prosedürün bir çeşidi de gerçekleştirilir.

Vajina, kadın üreme sisteminde vulvayı servikse bağlayan boru şeklindeki bir yapıdır. Cinsel ilişki sırasında penisi barındırmak için uzanır ve doğum sırasında daha da uzar. Aynı zamanda adet sırasında kan için bir geçit görevi görür. Perine vajina ve anüs arasında kalan alandır. Pelvik tabanına destek sağlar ve ayrıca cinsel ilişki sırasında artan zevk için katkıda bulunur.

Perineoplasti şu kişiler için önerilebilir:

Doğum sırasında epizyotomi geçiren kadınlar

Epizyotomi, vajinal açıklığı genişletmek ve doğumu kolaylaştırmak için perine yapılan cerrahi kesimdir. Bu prosedür cildin gevşemesine ve geniş bir vajina hissine neden olabilir. Bu, hem hastalar hem de eşleri için cinsel tatminin azalmasına neden olabilir. Bazı kadınlar bu yakınlık sorununu çözmek için bu prosedürden geçmeyi talep edebilir.

Vajinismus veya bakteriyel enfeksiyon nedeniyle disparoni veya ağrılı cinsel ilişki teşhisi konan kadınlar. Vajinismus, vajinal kasların istemsiz kasılmasıyla kendini gösterir ve cinsel penetrasyon sırasında ağrıya neden olur. Liken sklerozu olarak bilinen bakteriler de genital bölgede skar ve kaşıntıya neden olabilir.

Bazı durumlarda, hastalar ayrıca idrar yapma ve dışkılama için acı verici bulurlar. Cinsel ilişki sırasında ağrıya neden olan bir diğer durum vulvar vestibülit sendromudur. Semptomları, yandıktan sonra ağrı hissi ve cinsiyetten saatler sonra bile vajinadaki hassasiyeti içerir. Bu rahatsızlığı olan kadınlar da adetlerini aldıklarında tampon takmayı acı verici buluyorlar.

Doğuştan hastalığı olan kadınlarda küçük vajinal introitus denir – introitus vajinanın girişinde bulunur. Çok küçük veya dar ise hastanın yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilir. Bazı durumlarda, daralmış açıklık idrar yolu enfeksiyonları gibi idrar sorunlarına yol açar.

Aynı zamanda ağrılı cinsel ilişkiye de katkıda bulunabilir. Bu rahatsızlığı olan kadınlar, vajinal açıklıktaki dokuları ve perineumu istenen esnekliği elde etmek için cerrahi olarak gevşetmeyi tercih edebilirler.

Perine sert kasları olan kadınlar

Bu durum doğum sürecini zorlaştırmaktadır. Bazı durumlarda, kasların cerrahi insizyondan sonra sertleştiği bir epizyotomi sonrasında katı perine gelişir. Bu hastalar, gerginlik hissini hafifletmek ve başka bir bebek sahibi olmayı seçmeleri durumunda doğum komplikasyonlarından kaçınmak için perineoplasti yapmayı tercih edebilir.

Kızlık zarı taşıyan kadınlar

Bu hastalık cinsel ilişki sırasında ağrı ve olası yaralanmalara neden olan kalın bir kızlık zarı ile karakterizedir. Aynı zamanda vajinal introitustaki sıkılığa katkıda bulunan bir faktördür.

Vajinal açıklığı, perineyi ve hatta bitişik anusu içeren yaralanma veya travmadan muzdarip kadınlar.

Perineoplasti, başarı oranı yüksek güvenli bir prosedür olarak kabul edilir. Genellikle hastaların sonradan eve gitmelerini sağlayan bir ayakta tedavi ortamında yapılır. Vajina ve perinede gevşeklik yaşayan kadınlar arasında cinsel doyumun artmasına neden olur. Dokular sıkılaştırılarak tıbbi bir duruma değinmek için yapılırsa, perineoplasti ayrıca durumla ilişkili ağrı ve rahatsızlıktan kurtulma sağlar.

Hastaların birkaç gün dinlenmeleri ve cerrahi alan tamamen iyileşene kadar cinsel temastan kaçınmaları önerilir. Tahriş edici maddeler veya diğer kimyasal maddelerle vajinal temasın yanı sıra zorlayıcı fiziksel aktivitelerden de kaçınılmalıdır. Çoğu hastaya işlemden sonra pelvik taban egzersizlerinden oluşan fizik tedavi uygulanması önerilmektedir .