İZMİR BARTOLİN KİSTİ TEDAVİSİ

ARTOLİN KİSTİ TEDAVİSİ

İzmir Bartholin kisti, veya bartholin kanalı kisti, Bartholin bezinin kanalı tıkandığında, sıvı dolu bir kistin gelişmesiyle sonuçlanır. Bazen bir enfeksiyon neden olabilir, ancak bir Bartholin kisti bir enfeksiyon değildir. Bartholin bezleri vajina ve vulva (kadın üreme organlarının dış kısmı) arasında bulunur ve cinsel ilişki sırasında sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olan bir sıvı üretir. Normalde çıplak gözle görülmezler.

Danimarkalı bir doktor, matematikçi ve ilahiyatçı olan Thomas Bartholin (1616-1680), bu bezleri tanımlayan ilk kişi ve dolayısıyla onların adıydı. İnsanlarda lenfatik sistemin keşfi konusundaki çalışmaları ile tanınırdı.

Bartholin’in kisti hakkında

• Bartholin’in kistleri ağrıya veya rahatsızlığa neden olabilir, ancak hayatı tehdit edici değildir.
  • Tüm Bartholin kistleri tedavi gerektirmez.
  • Bartholin’in kistleri genellikle küçüktür ve belirgin bir semptomu yoktur, yani tanı tıbbi muayeneye kadar ertelenebilir.

Bartholin’in ana vestibüler bezleri olarak da bilinen bezleri, vajina ile vulva arasında uyarıldığında yağlama üreten bir çift bezdir. Daha küçük vestibüler bezlerin yanı sıra, sürtünmeyi azaltarak cinsel ilişkide yardımcı olurlar.

Yağlama sıvısı, Bartholin’in bezlerinden, yaklaşık 0,8 inç (2 cm) uzunluğundaki minik tüplerden (vajinaya) girişin alt kısmına gider. Bu kanallarda tıkanma varsa, yağlayıcı birikir. Kanallar genişler ve bir kist oluşur. Bu bir Bartholin kisti. Kist oluştuğunda, bölgede enfeksiyon riski ve daha sonra apsesi vardır.

Bir kadının, aşağıdaki durumlarda Bartholin bezi kisti olması daha muhtemeldir:

• genç ve cinsel açıdan aktif
  • henüz hamile kalmamış
  • sadece bir hamilelik
  • Kistler mercimekten golf topuna kadar değişebilir. Bartholin’in kistleri cinsel yolla bulaşmasa da, gonore ( cinsel yolla bulaşan bir hastalık ) yaygın bir nedendir.

Bir kist, yarı katı olabilen veya gaz içerebilen, sıvıyla dolu kapalı bir keseye benzer yapıdır.Bakteriyel bir enfeksiyon tıkanmaya ve daha sonraki kistlere neden olabilir. Kist küçükse ve herhangi bir belirti göstermezse, doktor tedavi önermeyebilir, ancak hastadan kistin büyüklüğündeki herhangi bir büyümeyi bildirmesi istenecektir.

Özellikle hasta menopoza girmişse, vajinal alanda herhangi bir şişlik bildirilmelidir. Tedavi önerilirse, doktor antibiyotik verebilir. Bazen küçük ameliyatlar önerilir.

1. kisti içine bir kateter takılması
  2. yerine sabitlemek için kateteri şişirmek
  3. sıvının kateter tarafından boşaltılmasını sağlamak için kateterin 2 ila 4 hafta bırakılması ve normal bir açıklığın oluşması

Diğer tedaviler şunlardır:

• Cerrah kisti keser ve sıvıyı boşaltır. Cildin kenarları salgıların ortaya çıkması için açık dikişlidir.
  • Karbondioksit lazeri : Bu, kisti boşaltmaya yardımcı olmak için bir açıklık oluşturabilir.
  • İğne aspirasyonu : Kisti boşaltmak için bir iğne kullanılır. Bazen, kisti boşalttıktan sonra, enfeksiyon olasılığını azaltmak için boşluk boşaltılmadan önce birkaç dakika süreyle% 70 alkol sıvı çözeltisi ile doldurulur.
  • Herhangi bir tedaviye iyi cevap vermeyen birçok tekrarlayan kist varsa, doktor Bartholin bezini çıkarmayı önerebilir.