İzmir Perinatolog

Perinatolog nedir?

İzmir Perinatolog, Hamileliğiniz yüksek riskli kabul edilirse, doktorunuz sizi bir perinatoloğa yönlendirebilir. Aynı zamanda maternal-fetal tıp uzmanı olarak da adlandırılan perinatolog, yüksek riskli hamilelik bakımında özel eğitim görmüş bir kadın doğum uzmanıdır. Bu uzman hem siz hem de bebeğiniz için en iyi sonucu almak için diğer doktorlarınız, hemşireleriniz ve diğer sağlık uzmanlarınızla birlikte çalışacaktır.

Perinatoloji:

Fetusun bakımı ve karmaşık, yüksek riskli gebeliklerle ilgili bir obstetrik alt yapısı. Perinatoloji aynı zamanda maternal-fetal tıp olarak da bilinir.

Bazen Perinatoloji uzmanı olarak da adlandırılan bir perinatolog, yüksek riskli hamilelik konusunda uzmanlaşmış bir kadın doğum uzmanı jinekologdur. Bu, onların kadın doğum uzmanı eğitimlerine ek olarak, hamilelik komplikasyonlarına (tıbbi, fetal, genetik ve daha fazlası) ve fetusun anneye etkilerine odaklanan üç yıllık ek bir eğitim tamamladıkları anlamına geli r.

İZMİR PERİNATALOG FİYATLARI

eğitimi aynı zamanda fetal komplikasyonların veya durumların değerlendirilmesi ve tedavisinde eğitimi de içerir. Genellikle bir hastanın bakımında genel bir obje veya ebe ile çalışırlar ve ek ve tamamlayıcı bakım sağlarlar. Perinatologlar herhangi bir sorunla karşılaştıklarında hastaneye giden kadınlar için tipik doktorlardır

Bir Perinatolog Ne Zaman Görülür?

Bir çok kadın hamilelik sırasında perinatolog görebilirken, bazı kadınlar hamile kalmadan önce bir perinatolog görebilir. Diyabet veya lupus gibi önceden var olan bir tıbbi durumunuz varsa veya düşük veya daha önce yüksek riskli bir hamilelik öykünüz varsa veya obezseniz, hamile kalmadan önce perinatolog görmek yararlı olabilir.

Bir perinatolog, bebeğinizin rahimdeki olumsuz etkilerini en aza indirmeye, kilo vermeyi veya sağlıklı beslenme planlarını gözden geçirmeye veya hamile kalma risklerini gözden geçirmeye yardımcı olacak ilaçların değiştirilmesine yardımcı olabilir. Tay-Sachs veya orak hücre hastalığı gibi genetik faktörler veya koşullar hakkında endişeleriniz veya ailesinde kistik fibroz öyküsü varsa, bir perinatolog ofisinde gebe kalmadan önce genetik tarama yapılması yararlı olabilir.

Yüksek Riskli Gebelik Nedir?

Yüksek riskli bir hamilelik, en geniş anlamıyla, kadının veya fetüsün yaşamını tehdit eden potansiyel bir hamileliktir. Bazı gebelikler yüksek riskli olarak başlar, bazıları da hamilelik ilerledikçe yüksek riskli hale gelir. Bazı kadınlar gebe kalmadan önce yüksek risk altındadır. Hamileliğiniz yüksek riskli olarak kabul edilirse, özel bakım ve ekstra izleme sırasında ihtiyacınız olacaktır. Yüksek riskli olmak, mutlaka hamileliğinizin veya doğumunuzun zor olacağı anlamına gelmez, ancak etiket bazı şeyleri karmaşıklaştırabilecek bazı faktörlerin bulunduğunu belirtir.

Yüksek Riskli Gebelik İçin Risk Faktörleri

1. Yaş: 35 yaş ve üstü kadınlarda genç gebelikler ve gebeliklerin preeklampsi riskinin artması nedeniyle yüksek riskli olduğu düşünülmektedir .
  2. Diyabet, lupus veya depresyon gibi bazı sağlık koşulları
  3. Fazla kilolu veya obez olmak – bu preeklampsi, gebelik diyabeti, ölü doğum ve daha pek çok riski artırabilir
  4. Katları ile hamile olmak

Bazen gebelikler yüksek riskli olarak başlamaz, yüksek riskli olur. Bunun nedenleri şunları içerebilir:

• Fetüste doğum kusurlarının keşfi
  • Gebelik diyabeti tanısı
  • Preeklampsi tanısı
  • Fetal büyüme ile ilgili sorunlar
  • Ayrıca, yeme bozukluğu geçmişiniz varsa, geçmişte hamilelik kaybınız varsa, rahim ağzı ameliyatı geçirmişseniz veya kan ya da endokrin sorunları yaşıyorsanız, hamilelik sırasında perinatoloğa da başvurabilirsiniz.

Her kadın farklıdır ve hamileliğe benzersiz bir geçmiş getirir ve kadın doğum uzmanınız tam bir tıbbi öykü alabilir ve sizinle ve bebeğiniz için hangi ek bakımın gerekli olabileceği ve bir perinatologun garanti edilip edilmediği hakkında konuşabilir.