İzmir Dış Gebelik Tedavisi

EKTOPİK GEBELİK

Ektopik bir hamilelik, döllenmiş bir yumurtanın, kendisini fallop tüplerinden birinde, rahim dışına sokmasıdır. Fallop tüpleri, yumurtalıkları rahme bağlayan tüplerdir. Bir yumurta onlara yapışırsa, bebeğe dönüşmez ve hamilelik devam ederse sağlığınız risk altında olabilir.

Ne yazık ki, fetus (gelişen embriyo) ektopik bir hamilelikte kurtarılamaz. Hamileliği çok fazla büyümeden önce çıkarmak gerekir. Ne yazık ki hamileliği kurtarmak mümkün değil. Genellikle ilaç veya ameliyatla giderilmelidir.

Cerrahi yönetim

Cerrahi tedavi en köklü tedavi şeklidir ve genel anestezi altındayken ektopik hamileliği gidermek için bir işlem yapmak anlamına gelir. Eğer hamilelikten kaynaklanan hormonunuz (beta hCG) yüksekse, ektopik büyüktür veya taramanızda belirgin bir iç kanama görüldü ise, doktorlar sizin için daha az invaziv tedavileri göz önüne alamaz çünkü sağlığınız acil risk altında olabilir ve bu nedenle ameliyat mevcut tek seçenek haline gelir. Ayrıca, cerrahi tedavi veya tıbbi tedavi başarısız olursa cerrahi de yapılabilir.

Ektopik gebelik belirtileri

Ektopik bir hamilelik her zaman semptomlara neden olmaz ve sadece rutin bir hamilelik taraması sırasında tespit edilebilir.

Belirtileriniz varsa, hamileliğin 4. ve 12. haftası arasında gelişme eğilimindedir.

Belirtiler aşağıdakilerin bir kombinasyonunu içerebilir:

• kaçırılan bir dönem ve diğer hamilelik belirtileri
  • karın ağrısı 1 tarafında düşük
  • vajinal kanama veya kahverengi sulu akıntı
  • omzunun ucunda ağrı

Ne zaman tıbbi yardım alınmalı

Yukarıdaki belirtilerden herhangi birinin bir kombinasyonu varsa ve hamileliğiniz varsa hekiminize başvurun. Ektopik bir hamilelik ciddi olabilir, bu yüzden hemen tavsiye almak önemlidir. Doktorunuz belirtilerinizi soracak ve ektopik bir hamileliğiniz olup olmadığını belirlemek için genellikle hamilelik testi yapmanız gerekecektir.

Teşhisi doğrulamak için ultrason taraması ve kan testleri yapabileceğiniz daha ileri değerlendirme için uzman erken gebelik kliniğine yönlendirilebilir.

Ektopik bir hamileliğe ne neden olabilir?
Çoğu durumda, bir kadının neden ektopik hamilelik geçirdiği açık değildir. Bazen fallop tüpleriyle ilgili, dar veya tıkalı gibi bir problem olduğunda olur. Ameliyattan sonraki ilk günlerde nazikçe hareket etmeye devam etmek önemlidir. Düzenli olarak gezdiğinizden ve her gün geçtikçe yürüdüğünüz kısa mesafeleri artırdığınızdan emin olun.

Hemşireleriniz, yara bölgelerini yönetmekle ilgili olarak bilmeniz gereken her şeyi söyleyecektir, örneğin, dikişler çözülebilirse veya çıkarılmaları için ne zaman geri dönmeniz gerekiyorsa.

Yara bölgesini temiz tut. Düzenli olarak duş alabilirsiniz ve aksi belirtilmedikçe, ameliyattan 48 saat sonra güvenle banyo yapabilirsiniz. Tekrar çıkmak için yardıma ihtiyaç duymanız durumunda, ilk kez banyo yaparken evde yanınızda birisinin olduğundan emin olmak iyi bir fikirdir.

Yaklaşık 2 hafta boyunca herhangi bir ağır kaldırma veya kuvvetli ev işi yapmamalısınız ve sadece ciltteki yara yerleri iyileştikten sonra sadece yürüme ve muhtemelen yumuşak yüzme gibi hafif egzersizler yapmalısınız.

İlk birkaç gün, sizin için reçete edilen ağrı kesicilerin alınması önemlidir; çünkü bunlar ağrıyı yönetmenize ve bir ameliyattan sonra daha rahat hissetmenize yardımcı olacaktır.

Çoğu kişi başlangıçta işten ayrılır ve ameliyatından sonra vücutlarına ve duygularına iyileşme zamanı vermek için en az iki hafta boyunca işe geri dönmez ve bu zaman aralığı karın ameliyatı için yaklaşık altı haftaya çıkar.