İzmir Kadın Doğum Uzmanı

KADIN DOĞUM UZMANI

Kadın doğum uzmanı, rahim ağzı, fallop tüpleri, yumurtalıklar, uterus, vajina ve vulva içeren kadın üreme sisteminde uzmanlaşmış bir cerrahtır. Adet problemleri, doğum kontrolü, cinsellik, menopoz ve kısırlık sorunları bir kadın doğum uzmanı tarafından teşhis ve tedavi edilir; kadın doğum uzmanıların çoğu ayrıca doğum öncesi bakım sağlarken, bazıları da birinci basamak sağlık hizmeti sunar.

Adet sorunları, amenore (adet dönemlerinin yokluğu), dismenore (ağrılı adet dönemleri) ve menoraji (ağır adet dönemleri) içerir. Menoraji, uterusun cerrahi olarak çıkarılması histerektomi için ortak bir göstergedir.

Yumurtalık kistleri, endometriozis ve insan papilloma virüsü , kadın üreme sisteminin herhangi bir bölgesinde, inkontinans, pelvik organların prolapsusu ve enfeksiyonları gibi bir kadın doğum uzmanı tarafından tespit edilebilecek diğer durumlardır. Bir kadın doğum uzmanı, fungal, bakteriyel, viral veya protozoal enfeksiyonları tespit edebilir.

kadın doğum uzmanılar en sık olarak pap smear olarak bilinen ve servikal ve yumurtalık kanserleri de dahil olmak üzere kadın üreme sistemindeki anormallikleri tespit etmek için spekulum ile bir test olan bir muayeneyi gerçekleştirir.

Pap smearler bimanik olarak yapılır ve sıklıkla pelvik bölgenin tam olarak incelenmesine olanak tanıyan rektovajinal muayeneye eşlik eder. Pap smear veya rektovajinal muayene ile tespit edilen anormallikleri onaylamak için bir ultrason kullanılabilir. kadın doğum uzmanı jinekolog, kadın sağlığı konusunda uzmanlaşmış bir doktordur. Kadın vücudu adet, doğum ve menopoz dahil olmak üzere birçok farklı biyolojik işlev yaşar.

Kadın hastalıkları nedir?

Doğum, kadın doğum öncesi, sırası ve sonrasında tıbbi ve cerrahi bakım ile ilgili tıbbın dalıdır. Kadın hastalıkları doğum sırasında bir kadının genel sağlığının korunmasına ve korunmasına odaklanmaktadır.

• gebelik
  • çocuk doğurma
  • doğum sonrası dönem

Jinekoloji nedir?

Jinekoloji, kadın bedenine ve üreme sağlığına odaklanan bir tıp dalıdır. Kadınların üreme sisteminin teşhis, tedavi ve bakımını içerir.

• vajina
  • uterus
  • yumurtalıklar
  • fallop tüpleri

Bu tıp dalı ayrıca kadınların göğüsleriyle ilgili sorunların taranmasını ve tedavi edilmesini de içerir.

Jinekoloji, ergenlikten erişkinliğe kadar kadın sağlığının en önemli alanıdır. Yaşamınız boyunca alacağınız üreme bakımının çoğunu temsil eder. Hamile kalırsanız, bir doğum uzmanına gitmeniz gerekir. Yıllık kontrolünüze ek olarak, üreme döngüsünüzde değişiklikler olduğunda kadın doğum uzmanınızı ziyaret etmelisiniz. Bu değişiklikler rutin, planlı veya beklenen olabilir. Bu değişiklikler şunları içerir:

1. ilk adet döngüsünüz
  2. gebelik
  3. perimenopoz
  4. menopoz

Bu değişiklikler ayrıca anormal, sıradışı veya beklenmedik de olabilir.

• adet kanamasının hacmindeki veya sıklığındaki değişiklikler
  • sıradışı kramp
  • idrar yaparken ağrı
  • ilişki sırasında ağrı

13-15 yaşları arasında genç kızların bir kadın doğum uzmanı görmeye başlamaları önerilir.

İlk ziyaretten önce gergin olmak normal mi?
İlk ziyaretiniz için gergin hissetmeniz normaldir. Ebeveynlerinizle veya güvendiğiniz bir başkasıyla konuşmanızın yardımı olabilir. Doktorunuza gergin olduğunuzu bildirmek isteyebilirsiniz. O seni rahatlatmana yardımcı olabilir.