İzmir Adet Düzensizliği Tedavisi

Adet Düzensizliği Nedir?

Aşağıdaki durumlarda düzensiz süreleriniz olabilir:

Bir kadının adet döngüsünün normal uzunluğu 28 gündür, ancak bu bireyler arasında değişir. Düzensiz adet kanaması, döngünün uzunluğu 35 günden fazla olduğunda veya süre değişiyorsa olur.

Bir dönem veya adet, uterusun astarı olan endometriyumun döküldüğü adet döngüsünün bir parçasıdır. Bu vajinadan salınan rahim kanaması olarak görünür.

İZMİR ADET DÜZENSİZLİĞİ FİYATLARI

Periyotlar genellikle ergenlik döneminde , 10 ila 16 yaşları arasında başlar ve bir kadın 45-55 yaşlarındayken menopoza kadar devam eder .

Kontrasepsiyon yönteminde bir değişiklik , hormon dengesizliği, menopoz süresinde hormonal değişiklikler ve dayanıklılık egzersizleri varsa, oligomenore de denilen düzensiz dönemler görülebilir .

Ergenlik döneminde ve menopoz çevresindeki düzensiz periyotlarda tedavi genellikle gerekli değildir, ancak üreme yılları boyunca düzensiz periyotlar meydana gelirse, tıbbi yardım gerekli olabilir.

Belirtiler

Adet döngüsü yaklaşık 28 gün sürer, ancak bireye bağlı olarak 24 gün ile 35 gün arasında değişebilir.

Kadınların çoğu her yıl 11 ila 13 adet adetine sahiptir. Kanama genellikle 5 gün sürer, ancak bu da 2 ila 7 gün arasında değişebilir.

Adet ilk başladığında, düzenli bir döngü oluşturmak için 2 yıl kadar sürebilir. Ergenlikten sonra, çoğu kadının adetleri düzenlidir. Her periyot arasındaki zamanın uzunluğu benzerdir.

Nedenler

Bir dizi faktör düzensiz adet görme olasılığını arttırır. Çoğu hormon üretimi ile ilgilidir. Adet görmeyi etkileyen iki hormon östrojen ve progesterondur . Bunlar çevrimi düzenleyen hormonlardır.

• Her dönem arasındaki süre değişmeye başlar
  • Bir dönemde normalden daha fazla veya daha az kan kaybedersiniz
  • Sürenizin sürdüğü gün sayısı çok değişir

Birçok şey düzensiz dönemlere neden olabilir . Vücudunuzun hormon seviyesindeki değişiklikler östrojen ve progesteron , döneminizin normal düzenini bozabilir. Bu nedenle genç kızların ergenlik döneminden geçmeleri ve menopoza yaklaşan kadınların genellikle düzensiz dönemleri vardır .

Düzensiz dönemlerin diğer yaygın nedenleri şunlardır:

• rahim içi ( RİA )
  • Doğum kontrol haplarını değiştirme veya bazı ilaçları kullanma
  • Çok fazla egzersiz
  • Polikistik over sendromu ( PKOS )
  • Hamilelik veya emzirme
  • Stres
  • Aşırı aktif tiroid ( hipertiroidizm ) veya hafifletici tiroid ( hipotiroidizm )
  • Uterus astarda kalınlaşma veya polipler
  • Rahim miyomları

tedavi

Büyük olasılıkla sizi rahatsız etmedikleri sürece ya da adet döngüsünü etkileyen başka bir durum için tedaviye ihtiyacınız olmadıkça düzensiz dönemler için tedaviye ihtiyacınız yoktur .

Polikistik over sendromu ( PKOS ) ve hipotiroidizm , kadınlarda düzensiz dönemlerin iki yaygın nedenidir. Genel olarak, tedavinin amacı vücuttaki hormon dengesini sağlamaktır.

PKOS’unuz varsa, doktorunuz bir dönemi tetiklemek için doğum kontrol hapları veya diğer hormonları önerebilir . Eğer varsa hipotiroidi ( tiroid ), almak gerekebilir tiroid hormonları.

Düzenli olarak aylık dönemler geçirdiyseniz ve düzen değişirse doktorunuzu arayın. Doktorunuz size hamileliği veya sağlık sorunu için fizik muayene ve başka testler verebilir .

Düzensiz dönemlerle ilişkilendirilen diğer değişiklikler şunlardır:

1. aşırı kilo kaybı
  2. aşırı kilo alımı
  3. duygusal stres
  4. anoreksi veya bulimia gibi yeme bozuklukları
  5. dayanıklılık egzersizi, örneğin, maraton koşusu.
  6. Bazı bozukluklar da, cevapsız veya düzensiz adet kanaması ile bağlantılıdır.