İZMİR ÇİKOLATA KİSTİ TEDAVİSİ

İZMİR ÇİKOLATA KİSTİ TEDAVİSİ FİYATLARI

Çikolata kistleri, genellikle yumurtalıkların içinde derin oluşturan kanserli olmayan, sıvı dolu kistlerdir. İsimlerini kahverengi, katran benzeri görünümlerinden alıyorlar, erimiş çikolataya benziyorlar. Ayrıca yumurtalık endometriomaları denir.

Renk, yaşlı adet kanından ve kistin boşluğunu dolduran dokudan gelir. Bir çikolata kisti yumurtalıkların birini veya her ikisini etkileyebilir ve katları veya tekil olarak oluşabilir.

Çikolata kistleri endometriozisi olan kadınların yüzde 20 ila 40’ında meydana gelir

Semptomlar neler?

Çikolata kistleri bazı kadınlarda semptomlara neden olabilir. Diğer kadınlar herhangi bir semptom görmeyebilir.

Kistin büyüklüğü aynı zamanda semptomların ciddiyetini veya varlığını da etkilemez. Bu, küçük bir kisti olan bir kadının semptomları yaşayabileceği ve büyük bir tanesine sahip olmayan birinin yaşayabileceği anlamına gelir. Kistler 2 ila 20 santimetre (cm) boyutlarında olabilir.

Semptomlar ortaya çıktığında, endometriozisinkilere benzerler. Bunlar şunları içerebilir:

• ağrılı, kramplı dönemler
  • pelvik ağrı sizin adet döngüsü ile ilişkili değildir
  • düzensiz dönemler
  • seks sırasında ağrı
  • bazı kadınlar için kısırlık
  • Bir çikolata kisti patlarsa, kistin bulunduğu vücudun yanında ciddi, ani karın ağrısına neden olabilir. Yırtılmış bir kist tıbbi bir acil durum olabilir. Yırtılmış bir kist olduğundan şüpheleniyorsanız derhal tıbbi yardım alın.

Çikolata kistlerine ne sebep olur?

Çikolata kistlerinin nasıl ve niçin oluştuğu konusunda çok fazla tartışma var. Bir teori, endometriozun bir sonucu olabileceğidir.

Bu kistlerin astarı, rahim zarının yaptığı gibi davranır. Büyür ve daha sonra dişi hormonlarının aylık artışına ve düşüşüne cevaben dökülür.

Vücudu bırakmak yerine, bu doku kistin boşluğu içinde tutulur. Burada iltihaplanmaya neden olabilir ve yumurtalıkları bozabilir.

Çikolata kistleri nasıl teşhis edilir?

Doktorunuz aşağıdaki durumlarda bir pelvik ultrason yapablir :

1. pelvik muayene sırasında kist hissediyorlar
  2. belirtilerinize dayanarak endometrioz olduğundan şüpheleniyorlar
  3. açıklanamayan kısırlık yaşıyorsun
  4. Bir kist olup olmadığını bir ultrason tespit edebilir. Ancak, ne tür bir kist olduğunu mutlaka belirleyemez.

Bir çikolata kistini kesin olarak teşhis etmek için doktorunuz kistin içinden sıvı ve kalıntı çıkaracaktır. Bu genellikle iğne biyopsisi ile yapılır .

Bir iğne biyopsisi sırasında doktorunuz vajinadan yumurtalık kistine bir iğne sokmalarına yardımcı olmak için ultrason kullanacaktır. Ekstrakte edilen sıvı daha sonra mikroskop altında incelenir. Doktorunuz iğne biyopsisinden elde edilen sonuçları kullanarak kist tipini teşhis edebilir.

Çikolata kistleri nasıl tedavi edilir?
Tedavi aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlı olacaktır:

1. yaşınız
    belirtileriniz
  2. yumurtalıklardan birinin veya ikisinin etkilenip etkilenmediği
    çocuk sahibi olmak isteyip istemediğiniz
  3. Kist küçükse ve semptom üretmiyorsa, doktorunuz bekle ve bekle yaklaşımı önerebilir. Ayrıca doğum kontrol hapı gibi yumurtlamayı engelleyen ilaçlar önerebilirler . Bu, ağrıyı kontrol etmeye ve kistlerin büyümesini yavaşlatmaya yardımcı olabilir, ancak onları tedavi edemez.

Bir over sistektomisi adı verilen kistleri çıkarmak için yapılan ameliyatlar genellikle şu durumlarda:

acı belirtileri
4 cm’den büyük kistler
kanserli olabilecek kistler (ancak 2006’da yapılan bir inceleme , kistlerin yüzde 1’inden daha azının kanserli olduğunu tahmin ediyor )
kısırlık
Ameliyat genellikle bir laparoskopla yapılır . Bir laparoskop, doktorların prosedürü gerçekleştirmelerine yardımcı olan ışık ve kamera ile ince, uzun bir tüptür. Küçük bir kesiden sokulur.

Ameliyat, doğurganlığa zarar verip vermediği konusunda tartışmalıdır.

Cerrah çok yetenekli olsa bile, sağlıklı yumurtalık dokusu kist ile birlikte kaldırılabilir. Bu yumurtalık fonksiyonunu olumsuz etkileyebilir. Bununla birlikte, bir çikolata kistinin ürettiği iltihap ve toksik ortam, doğurganlığa ameliyattan daha fazla zarar verebilir.

Tedaviye başlamadan önce tüm seçeneklerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla görüşün.