İzmir Yüksek Riskli Gebelik Takibi

RİSKLİ GEBELİK NEDİR ?

Yüksek riskli hamilelik

Yüksek riskli bir hamileliğiniz varsa, sorularınız olabilir. Özel doğum öncesi bakıma ihtiyacınız olacak mı? Bebeğiniz iyi olacak mı? Sağlıklı bir hamileliği teşvik etme ile ilgili gerçekleri öğrenin.

Yüksek riskli bir hamileliğiniz varsa, siz veya bebeğiniz doğum öncesi, sırası veya sonrasında sağlık sorunları riski altında olabilir. Tipik olarak, hamilelik boyunca özel izleme veya bakım gereklidir. Yüksek riskli bir hamilelik için risk faktörlerini ve kendinize ve bebeğinize bakmak için neler yapabileceğinizi öğrenin.

Yüksek riskli bir hamilelik için risk faktörleri nelerdir?

Bazen yüksek riskli bir hamilelik, hamilelikten önceki tıbbi durumun bir sonucudur. Diğer durumlarda, hamilelik sırasında siz veya bebeğiniz için gelişen tıbbi bir durum, gebeliğin yüksek riskli olmasına neden olur.

Yüksek riskli gebeliğe katkıda bulunabilecek spesifik faktörler şunlardır:

İleri anne yaşı. Gebelik riskleri, 35 yaşından büyük anneler için daha yüksektir.

Tıbbi geçmiş. Kronik hipertansiyon, diyabet, kalp rahatsızlıkları, kötü kontrol edilen astım, enfeksiyonlar ve derin ven trombozu gibi kan pıhtılaşma bozuklukları gibi öyküler gebelik riskini artırabilir.

İZMİR YÜKSEK RİSKLİ GEBELİK TAKİBİ FİYATLARI

Cerrahi öykü Rahminizdeki ameliyat öyküsü, birden fazla C bölümü, birden fazla karın ameliyatı veya rahim tümörleri için ameliyat (fibroidler) dahil olmak üzere, gebelik risklerini artırabilir.
Hamilelik komplikasyonları. Hamilelik sırasında ortaya çıkan çeşitli komplikasyonlar risk oluşturabilir.

Örnekler arasında anormal bir plasenta pozisyonu, gebelik yaşı (fetal büyüme kısıtlaması) için yüzde 10’un altındaki fetal büyüme ve Rh (rhesus) hassaslaştırma – kan grubunuz Rh negatif ve bebeğinizin kan grubu Rh olduğunda ortaya çıkabilecek potansiyel bir durumdur. pozitif.

Çoklu hamilelik. İkiz veya daha yüksek dereceli katları taşıyan kadınlar için gebelik riskleri daha yüksektir.

Sağlıklı bir hamileliği teşvik etmek için hangi adımları atabilirim?

Önceden yüksek riskli bir hamilelik yaşayacağınızı biliyor ya da sadece yüksek riskli bir hamileliği önlemek için elinizden geleni yapmak istiyorsanız, temellere bağlı kalın. Örneğin:

Bir ön görüşme randevusu ayarlayın. Hamile kalmayı düşünüyorsanız, sağlık uzmanınıza danışın. Folik asit ile günlük doğum öncesi bir vitamin almaya başlamanız ve hamile kalmadan önce sağlıklı bir kiloya ulaşmanız için size danışmanlık yapabilir. Tıbbi bir durumunuz varsa, tedavinize hamilelik için hazırlanmanız gerekebilir. Sağlık hizmeti sağlayıcınız, genetik hastalığa sahip bir bebek sahibi olma riskinizi de tartışabilir.

Düzenli doğum öncesi bakım isteyin. Doğum öncesi ziyaretler, sağlık hizmeti sağlayıcınızın sağlığınızı ve bebeğinizin sağlığını izlemesine yardımcı olabilir. Koşullara bağlı olarak, ana-fetal tıp, genetik, pediatri veya diğer alanlarda bir uzmana yönlendirilebilirsiniz.

Sağlıklı diyetle beslen. Hamilelik sırasında, daha fazla folik asit, protein, kalsiyum ve demir gerekir. Günlük doğum öncesi vitamin herhangi bir boşluğu doldurmanıza yardımcı olabilir. Diyabet gibi bir sağlık durumu nedeniyle özel beslenme gereksinimleriniz varsa, sağlık hizmeti sağlayıcınızla konuşun.
Akıllıca kilo alın.

Doğru miktarda kilo almak bebeğinizin sağlığını destekleyebilir – ve doğumdan sonra fazla kilo vermeyi kolaylaştırabilir. Size uygun olanı belirlemek için sağlık uzmanınızla birlikte çalışın.