İzmir Vajinal Kaşıntı Tedavisi

VAJİNAL KAŞINTI TEDAVİSİ

Vajinal kaşıntı, genellikle tahriş edici maddeler, enfeksiyonlar veya menopoz nedeniyle oluşan rahatsız edici ve bazen acı verici bir semptomdur. Ayrıca bazı cilt hastalıkları veya cinsel yolla bulaşan hastalıklar (CYBH) sonucu da ortaya çıkabilir . Nadir durumlarda, stres veya vulvar kanser nedeniyle vajinal kaşıntı gelişebilir.

Çoğu vajinal kaşıntı endişe nedeni değildir. Bununla birlikte, kaşıntı şiddetliyse veya altta yatan bir durumunuz olduğundan şüpheleniyorsanız doktorunuza veya jinekoloğunuza başvurmalısınız. Doktorunuz vajinal kaşıntı nedenini muayene ve testlerle belirleyebilir. Ayrıca, bu rahatsız edici semptom için uygun tedavileri önerebileceklerdir.

Vajinal kaşıntı nedenleri

Burada vajina ve çevresinin kaşınması için olası sebeplerden bazıları. Vajinanın tahriş edici kimyasallara maruz kalması vajinal kaşıntıya neden olabilir. Bu tahriş edici maddeler vajina dahil olmak üzere vücudun çeşitli bölgelerinde kaşıntılı bir döküntü oluşturan alerjik reaksiyonları tetikleyebilir.

Yaygın kimyasal tahriş edici maddeler şunlardır:

• sabun
  • banyo köpüğü
  • kadınsı spreyler
  • topikal kontraseptifler
  • kremler
  • merhem
  • deterjanlar
  • yumuşatıcılar
  • kokulu tuvalet kağıdı

Eğer varsa diyabet veya idrar kaçırma , idrar da vajinal tahrişe ve kaşıntıya neden olabilir.

İzmir Vajinal Kaşıntı Tedavisi Fiyatları

Cilt hastalıkları
Egzama ve sedef hastalığı gibi bazı cilt hastalıkları, genital bölgede kızarıklık ve kaşıntıya neden olabilir.

Mantar enfeksiyonu
Maya normalde vajinada bulunan doğal olarak oluşan bir mantardır. Genellikle sorunlara neden olmaz, ancak büyümesi kontrol edilmediğinde rahatsız edici bir enfeksiyon ortaya çıkabilir.

Menopoz
Geçmekte olan kadınlar menopoz ya da zaten bunu yaptığı vajinal kaşıntı için risk daha fazladır var.

Bu, menopoz sırasında vajinal atrofiye yol açan östrojen seviyelerinin düşmesinden kaynaklanmaktadır. Bu, aşırı kuruluğa neden olabilecek mukozanın incelmesidir. Kuruluk tedavisi almazsanız, kaşıntı ve tahrişe neden olabilir.

Stres
Fiziksel ve duygusal stres, çok yaygın olmasa da, vajinal kaşıntı ve tahrişe neden olabilir. Stres bağışıklık sisteminizi zayıflattığında meydana gelebilir ve sizi kaşıntıya neden olan enfeksiyonlara daha yatkın bırakabilir.

Vulvar kanseri
Nadir durumlarda, vajinal kaşıntı, vulvar kanserin bir belirtisi olabilir . Bu, kadının cinsel organlarının dış kısmı olan vulvada gelişen bir kanser türüdür. Vajinanın iç ve dış dudaklarını, klitoris ve vajenin açılmasını içerir.

Vulvar kanseri her zaman semptomlara neden olmayabilir. Bununla birlikte, semptomlar ortaya çıktığında, vulvar bölgede kaşıntı, anormal kanama veya ağrı içerebilir. Vulvar kanseri, doktorunuz erken evrelerde teşhis ederse başarılı bir şekilde tedavi edilebilir. Bu, yıllık jinekolog muayenelerinin zorunlu olmasının bir başka nedenidir.

Vajinal kaşıntılarınız bir haftadan daha uzun süre devam ederse veya kaşıntılarınız aşağıdaki belirtilerle birlikte ortaya çıkarsa, doktorunuza da başvurmalısınız:

1. vulvada ülser veya kabarcıklar
  2. Genital bölgede ağrı veya hassasiyet